Αν δεν μπορεί το κοινό σου να βρει την επιχείρησή σου στο Google Maps, πως περιμένεις να αγοράσουν από εσένα; Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσεις το Google My Business, ώστε να εκμεταλλευτείς στο έπακρο την αναζήτηση σε τοπικό επίπεδο και να προσελκύσεις πελάτες.
Τι είναι το Google My Business;
Το Google My Business είναι από τα καλύτερα δωρεάν εργαλεία της Google που βοηθάει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να διαχειριστούν την παρουσία τους στο Διαδίκτυο. Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις ώστε να ξεκινήσεις με το Google My Business και να κυριαρχήσεις στην αναζήτηση σε τοπικό επίπεδο.
Γιατί χρειάζεσαι το Google My Business;
Το κοινό σου, πριν αποφασίσει να αγοράσει κάτι, επισκέπτεται πρώτα την αναζήτηση της Google. Τα στατιστικά της Google αναφέρουν ότι 46% όλων των αναζητήσεων σχετίζονται με τοπικές επιχειρήσεις. Αν οι πιθανοί πελάτες σου δεν μπορούν να σε βρουν στον χάρτη της περιοχής τους, το πιο πιθανό είναι να αγοράσουν από τον ανταγωνισμό σου.
Πώς να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς το Google My Business;
Αν δεν είσαι σίγουρος αν είσαι στην καταχώρηση του Google My Business, μπορείς να κάνεις μια αναζήτηση στο όνομα της επιχείρησής σου για να το ελέγξεις. Αν η επιχείρησή σου δεν είναι εντελώς καινούρια, ίσως ήδη υπάρχει η σχετική καταχώρηση.
Πώς να βρεις και να διεκδικήσεις την καταχώρησή σου στο GMB;
Ο πιο εύκολος τρόπος είναι μέσω του Google Maps:
Άνοιξε το Google Maps.
Πληκτρολόγησε το όνομα της επιχείρησής σου στην μπάρα αναζήτησης.
Διάλεξε την επιχείρησή σου από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Κάνε κλικ στο ‘Claim this business’’.
Διάλεξε μια επιλογή επιβεβαίωσης και ακολούθησε τα βήματα που θα δεις στην οθόνη.
Αν πάλι δεν βρεις το όνομα της εταιρείας σου στην αναζήτηση Google, τότε μπορείς να δημιουργήσεις ένα νέο προφίλ Google My Business.
Φτιάξε το προφίλ σου στο Google My Business
Πριν προχωρήσουμε, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τη διαφορά μεταξύ ενός προφίλ Google My Business και ενός λογαριασμού Google My Business. Χρειάζεσαι ένα λογαριασμό Google My Business για να μπεις στο προφίλ σου στο Google My Business. Αν δεν έχεις λογαριασμό στο Google My Business, τότε πρέπει να δημιουργήσεις αυτό πρώτα.
- Πήγαινε στο Google My Business και κάνε sign in με το επιχειρηματικό σου Gmail.
- Συμπλήρωσε τα στοιχεία στο προφίλ του Google Business προσεκτικά. Όσο περισσότερες πληροφορίες γράψεις στο προφίλ σου, τόσο καλύτερο ταίριασμα θα κάνει η Google με τα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Έτσι, και οι πελάτες σου θα μπορέσουν να μάθουν πολλά για την επιχείρησή σου. Όμως, σιγουρέψου ότι οι πληροφορίες είναι ακριβείς και ενημερωμένες.
Μερικά Tips:
Το όνομα της εταιρείας της εταιρείας σου να είναι ίδιο με την πινακίδα του γραφείου ή μαγαζιού σου, ώστε να μην μπερδευτεί το κοινό σου.
Γράψε την διεύθυνσή σου ακριβώς όπως εμφανίζεται και στην ιστοσελίδα σου και στα social media σου.
Γράψε τις ώρες λειτουργίας της εταιρείας και τις ημέρες διακοπών. Αν λες ότι είσαι ανοιχτός την Κυριακή και σε επισκεφθεί ένας πελάτης τη Κυριακή αλλά θα βρει κλειστή τη πόρτα της εταιρείας σου, τότε θα νιώσει ότι τον κορόιδεψες.
Γράψε την περιγραφή της επιχείρησής σου
Η Google έχει μια μικρή περιγραφή για κάθε επιχείρηση online. Αυτήν δεν μπορείς να την αλλάξεις, καθώς την παρέχει η ίδια η Google.
Παρακάτω, θα βρεις κριτικές πελατών και την περιγραφή που εσύ μπορείς να γράψεις για την επιχείρησή σου.
Πώς θα βελτιστοποιήσεις την περιγραφή σου στο Google My Business;
- Χρησιμοποίησε και τους 750 διαθέσιμους χαρακτήρες, αλλά βάλε τις πιο σημαντικές πληροφορίες στους πρώτους 250 χαρακτήρες.
- Μπορείς να γράψεις κάτι παρόμοιο με το ‘’Σχετικά με εμάς’’ που έχεις στην ιστοσελίδα σου.
- Πρόσθεσε λέξεις-κλειδιά που πιθανόν χρησιμοποιεί το κοινό σου για να βρει επιχειρήσεις σαν τη δική σου.
- Μίλησε για το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα και τι αρέσει περισσότερο στους πελάτες σου.
Διάλεξε κατηγορία
Η επιλογή κατηγορίας είναι ένα καταλυτικό κομμάτι της βελτιστοποίησης του προφίλ σου στο Google My Business. Η Google ταιριάζει την κατηγορία σου με σχετικές αναζητήσεις, για παράδειγμα: καφετέρια, εστιατόριο, κατάστημα ρούχων, μανάβικο κ.α
Επίσης, να τονίσεις χαρακτηριστικά της κατηγορίας σου, όπως το να συμπεριλάβεις το μενού ή τις κριτικές πελατών. Όσο περισσότερα μπορούν να μάθουν οι πελάτες σου από το Google Business, τόσο πιο πιθανό είναι να διαλέξουν εσένα και όχι τον ανταγωνισμό.
Δευτερεύουσες κατηγορίες
Αν έχεις δύο κατηγορίες για να περιγράψεις την εταιρία σου, τότε επέλεξε την κύρια κατηγορία (π.χ. μανάβικο) και μετά τις άλλες, π.χ. ‘’μανάβικο με οργανικά φρούτα’’.
Χαρακτηριστικά
Μετά την επιλογή κατηγορίας, η Google προσφέρει μια λίστα από χαρακτηριστικά, όπως ‘’delivery’’, ‘’δωρεάν wi-fi’’ κλπ. Μόλις τελειώσεις την συμπλήρωση των στοιχείων, επέλεξε μια μορφή επιβεβαίωσης της εταιρείας σου.
Επιβεβαίωση από το Google My Business
Μετά τη δημιουργία του προφίλ σου, η Google χρειάζεται να επιβεβαιώσεις ότι όντως υπάρχει η επιχείρησή σου. Σου στέλνουν ένα γράμμα με ένα κωδικό επιβεβαίωσης στην διεύθυνση που έχεις συμπληρώσει στο προφίλ σου. Μπορεί να πάρει έως και 5 εργάσιμες ημέρες για να το λάβεις. Μόλις επιβεβαιωθεί η εταιρεία σου, τότε μπορείς να έχεις πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία και κριτικές, αλλά και να κερδίσεις μια θέση στην κατάταξη των αναζητήσεων σε τοπικό επίπεδο.
Πώς ξεχωρίζει η Google την τοπική αναζήτηση;
Η Google χρειάζεται 3 παράγοντες για να κατατάξει μια επιχείρηση στις τοπικές αναζητήσεις:
Σχετικότητα
Απόσταση
Δημοσιότητα
Ο συνδυασμός των τριών παραγόντων θα σου εξασφαλίσει το καλύτερο ταίριασμα για τοπικές αναζητήσεις. Για παράδειγμα, εάν η Google βρει μια πιο σχετική επιχείρηση από την δική σου, η οποία όμως να είναι πιο μακριά από την τοποθεσία του χρήστη, ίσως να την κατατάξει υψηλότερα από μια που είναι πιο κοντά, αλλά όχι τόσο σχετική με αυτό που ψάχνει ο χρήστης. Ας δούμε τον κάθε έναν από αυτούς τους παράγοντες:
Σχετικότητα
Είναι σημαντικό να ταιριάζει η αναζήτηση ενός χρήστη με το προφίλ της επιχείρησής σου. Όσο περισσότερες πληροφορίες παρέχεις, τόσο πιο καλά θα ταιριάξει η Google την εταιρεία σου με τις αναζητήσεις των χρηστών.
Απόσταση
Η απόσταση δείχνει πόσο μακριά είναι ένας χρήστης από την τοποθεσία της επιχείρησής σου. Αν ο χρήστης δεν προσδιορίσει τοποθεσία, η Google θα χρησιμοποιήσει όσα γνωρίζει για την τοποθεσία του.
Δημοσιότητα
Η δημοσιότητα αναφέρεται στο πόσο δημοφιλής είναι η εταιρεία σου. Εδώ κάποιες φορές η Google χρησιμοποιεί και offline παράγοντες, όπως διάσημα μνημεία, μουσεία, γνωστά μαγαζιά κλπ.
Ακόμη, η Google ενδιαφέρεται για άρθρα, links από άλλες σελίδες για να θεωρήσει δημοφιλή την επιχείρησή σου. Να θυμάσαι ότι η Google θα λάβει υπόψη της την συνολική απόδοσή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης, γι’αυτό και θα πρέπει να δώσεις βάση και στο SEO.
Πώς να βελτιστοποιήσεις το προφίλ σου στο Google Business;
Ας δούμε κάποια απλά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να κάνεις την επιχείρησή σου να ανέβει πρώτη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Πρόσθεσε φωτογραφίες (εξωτερικές, εσωτερικές, των προιόντων, με το προσωπικό εν ώρα εργασίας, φαγητών και ποτών (αν ταιριάζει με την επιχείρησή σου), ομαδικές)
Πρόσθεσε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου
Αλληλεπίδρασε με τους καταναλωτές
Πώς θα το κάνεις αυτό; Με το να ποστάρεις στο προφίλ σου στο Google Business.
Αν αναρωτιέσαι πόσο συχνά θα πρέπει να ποστάρεις, θα προτείνουμε 1 φορά την εβδομάδα, γιατί αυτά τα posts λήγουν μετά από 7 μέρες. Σε αντίθεση με τα social media, θέλεις μόνο να είναι ενημερωμένο το προφίλ σου.
Τι να ποστάρεις στο Google My Business;
- Events
- Προσφορές / Specials
- Ανακοινώσεις
Οι φωτογραφίες πρέπει να είναι απλές και με καλό φωτισμό.
Περιέγραψε το event σου σε 4-5 λέξεις και όχι περισσότερο από 58 χαρακτήρες.
Γράψε ένα κάλεσμα για δράση για να γνωρίζουν οι χρήστες τι θα κάνουν στη συνέχεια, π.χ. ‘’Μάθε περισσότερα’’, ‘’Κλείσε ραντεβού σήμερα’’.
Ερωτήσεις;
Πάντα θα υπάρχουν. Απάντησε στις ερωτήσεις των χρηστών για την επιχείρησή σου εσύ ο ίδιος και όχι οι πελάτες σου. Ενώ μπορεί να αγαπούν την επιχείρησή σου, δεν την γνωρίζουν τόσο καλά όσο εσύ, οπότε μπορεί να δώσουν ανακριβείς πληροφορίες ή να απαντήσουν με αγένεια σε άλλους χρήστες.
Πώς να απαντήσεις σε θετικές κριτικές
- Πες ευχαριστώ. ΠΑΝΤΑ!
- Να είσαι συγκεκριμένος
- Προσκάλεσέ τους να επιστρέψουν, δώσε σε ένα κίνητρο για αυτό, πχ μια έκπτωση.
- Ζήτησε συγγνώμη και ευχαρίστησέ τους για την ανατροφοδότησή τους
- Να είσαι ευγενικός
- Να είσαι σύντομος στις απαντήσεις σου (εκτός αν χρειάζεται ανάλυση)